Rabu, 4 Mac 2015

KERANA PERPISAHAN INI...

Perpisahan ini…
Bukan berniat untuk mungkiri janji
Tapi kerna cinta kita tak mampu bersama

Perpisahan ini…
Bukan kerna kita tak setia
Tapi kerna kita tak mampu memahami
Perasaan diantara kita

Perpisahan ini…
Bukan kerna hati saling membenci
Tapi kerna tak sanggup dibelenggu rindu

Perpisahan ini…
Memisahkan cinta yang kita rasa
Bukan kerna tak mampu bertahan lama
Tapi kerna kita tak sanggup melukakan
Segala kenangan yang kita cipta

Perpisahan ini…
Demi sebuah kebahagiaan
Yang ku hadiahkan buatmu
Demi sebuah ketenangan
Agar melingkar seluruh hayatmu
Biarpun cinta hanya dijiwa
Asal bisa buat kau bernafas lega
Aku rela melepaskan ikatan yg kita bina

Perpisahan ini...
Bukanlah noktah mati cinta kita
Tapi titik mula untuk bernafas sendiri
Selagi kita saling mengingati
Cinta tetap kekal utuh dihati

Kasih….
Aku relakan perpisahan ini
Bukan kerna cinta tiada lagi
Tapi kerna tak mahu kau lebih sengsara
Diduga dan diuji takdir untuk kekal bersama

Aku doakan kau dalam sejahtera
Peliharalah diri agar bahagia sentiasa
Kerna didalam kamu telah ada aku
Derita dirimu maka menderitalah aku
Bahagia dirimu aku juga begitu
Telah ada aliran jiwa
Untuk kita saling merasa
Akan getarnya

Berjanjilah untuk ceria
Teruskan kehidupan ini segenap sanubari
Tersenyumkan dirimu untuk aku
Ketawalah untuk aku
Bernafas untuk aku
Walau ku tahu kau tak mampu
Melakukan semua sekerah dayamu

Ingati sayang..
Telah kita ukir janji untuk bertemu
Biarpun waktu itu
Tak pasti bila bakal berlaku
Tika itu….
Aku mahu melihatmu
Seperti yg aku kenal dulu
Saat kau dan aku
Mampu tersenyum dan ketawa
Kita berbicara dengan mesra
Bercerita tentang kenangan dan cinta
Yang tak pernah derita


"Apabila bersama itu melukakan
Berpisah lebih baik dari saling membenci"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan